Öppethållande:

Förskolan följer Kalmar kommuns riktlinjer gällande öppethållande, dagtid, måndag-fredag. Öppettiderna som erbjuds för närvarande är mellan kl. 6.00-17.30, utifrån de behov som finns hos placerade barn. Förskolan har stängt under veckorna 29-31. Ändring utanför barnets ramtider måste ske minst två veckor innan.

Kök:

Förskola har ett godkänt serveringskök. Vi tillagar frukost och mellanmål på själva. Lunchen caterar vi från Sodexo. Vi följer kraven på mathantering genom att maten kommer i värmeskåp och vi temperar sedan maten på plats. All mat är näringsberäknad och följer Kalmar kommuns kostpolicy.

Måltider på förskolan:

Avgifter:

Förskoleavgiften följer Kalmar kommuns riktlinjer och baseras på hushållets gemensamma inkomst. Avgift tas ut 12 månader om året.

Allmän förskola:

Lyckans förskola följer Kalmar kommuns riktlinjer när det gäller allmän förskola vilket innebär att barn till vårdnadshavare som är föräldralediga eller arbetssökande är berättigade till 15 timmar per vecka, fördelat på tisdag- torsdag 9.00-14.00. Allmän förskola följer skolans läsårstider.

Styrdokument:

Vi följer skollagen, läroplanen för förskola (lpfö-18), diskrimineringslagen och barnkonventionen.